ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری (فصل دوم پایان نامه)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری (فصل دوم پایان نامه) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-ماهیت-یادگیری-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری (فصل دوم پایان نامه)
در 23 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

ماهیت یادگیری

رفتار گرایان یادگیری را «تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری» تعریف کرده اند، ولی از دیدگاه گشتالت، یادگیری عبارت از «کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته» است. چنان که ملاحظه می شود، تعریف های یادگیری با نگرش فلسفی به تعلیم و تربیت و روان شناسی تربیتی، ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارد. یادگیری با هر بینشی که تعریف شود، اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد و نخستین صفت مشخص آن تغییر است. تغییری که به تدریج رخ می دهد، نسبتاً ثابت و پایدار است و بر اثر تجربه حاصل می شود. از طریق یادگیری، فرد با محیط خود آشنا می شود، در مقابل محیط مقاومت می کند، محیط را تغییر می دهد، برای تأمین احتیاجات خود از آن استفاده می کند، گاهی تحت تأثیر آن قرار می گیرد و زمانی خویشتن را با آن منطبق و سازگار می سازد. در واقع یادگیری فرآیندی است که طی آن رفتار موجود زنده، بر اثر تجربه،
تغییر یابد(شعبانی،1384).
جامع ترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده تعریف هیلگارد  و مارکوییز  است. در این تعریف یادگیری عبارت است از:« فرآیند تغییرات نسبتاً پایدارکه در رفتار بالقوه ی فرد بر اثر تجربه ایجاد می شود». این تعریف نسبت به تعاریف دیگر رجحان و برتری خاصی دارد؛ زیرا دیدگاهی جدید از فرآیند یادگیری ارائه داده است و این دیدگاه جدید را می توان در مفاهیمی همچون فرآیند، تغییر ، نسبتاً پایدار، رفتار بالقوه و تجربه   جستجو کرد(اکبری شلدرّه ای و همکاران،1390).



قسمتی از پیشینه تحقیق:
نوری و همکاران(1392)، پژوهشی با عنوان « تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر همدان به تفکیک جنسیت» به انجام رساندند. یافته هاي پژوهش نشان داد که علاوه بر تأیید اثر اصلی ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان، اندازة این اثر نیز شدید است، علاوه بر این با قوي تر شدن ذهنیت فلسفی دانش آموزان، توانایی حل مسائل ریاضی نیز به طور معناداري افزایش می یابد. این در حالی است که اثر اصلی جنسیت و اثر تقابلی ذهنیت فلسفی و جنسیت بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان معنادار نشد. ضمناً اثر تعمق بر توانایی حل مسائل ریاضی نیز به طور معناداري بیش از اثر جامعیت و انعطاف پذیري است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
ماهیت یادگیری
2-11-عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری
2-11-1-آمادگی
2-11-2-انگیزش
2-11-3-تجارب گذشته
2-11-4-موقعیت و محیط یادگیری
2-11-5-روش تدریس معلم
2-11-6-رابطه کل و جزء
2-11-7-تمرین و تکرار
2-12-فرصتها و تجارب يادگيري
2-13-اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری
2-14-کلاس های موضوعی
 2-15-اهداف تشکیل کلاس های موضوعی  
2-16-مزایای کلاس های موضوعی در مدارس
2-17-چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی
2-18-تحقیقات انجام یافته در داخل کشور
2-19-تحقیقات انجام یافته در خارج کشور
منابع فارسی
منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری ماهیت یادگیری پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری فصل دوم پایان نامه ماهیت یادگیری مبانی نظری کامل در مورد ماهیت یادگیری چارچوب نظری ماهیت یادگیری پیشینه پژوهش ماهیت یادگیری

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ماهیت یادگیری (فصل دوم پایان نامه)


مبانی نظری سبک ها و ابعاد تصمیم کیری

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و مدل های جهت گیری هدف پیشرفت (فصل 2)

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی کارگاه فرش بافی و قالیبافی

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم وتعاریف ونظریات اخلاق (فصل 2)

دانلود پرسشنامه‌ عدالت زناشويي

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید قفل و یراق آلات (با ظرفیت 600 تن در سال)

پاورپوینت شناخت و آسیب شناسی مسجد رنگینه بروجرد

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت و انگیزش شغلی (فصل دوم)

ادبیات تحقیق اختلال بيش فعالي – نقص توجه ADHD (فصل 2)