ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی (فصل دوم پایان نامه)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی (فصل دوم پایان نامه) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سبک-های-شناختی-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی (فصل دوم پایان نامه)
در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

سبک های شناختی

سبک شناختی یکی از مباحثی است که به تفاوت های فردی در جریان یادگیری اشاره دارد و با ورود آن به ادبیات روانشناسی تعاریف گوناگونی برای آن ارائه شده است .افراد از لحاظ توانایی های ذهنی،روش های آموختن،سبک و سرعت یادگیری،علاقه و انگیزش نسبت به کسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی با هم تفاوت دارند.در واقع یکی از موضوعات مرتبط با تفاوت های فردی در یادگیری روش ها و راههای یادگیری آنهاست.
از عواملی که هر فرد با خود به موقعـیت یادگیری می آورد، روشهای یادگیری است.اگرچه تمام انسانها توانایـــی یادگیری دارند، اما میــــزان و نحوه ی یادگیری انسان ها ، حتـی در موقعـــیتی یکســان، متفــاوت است.شاید یکـی از مهمـــترین دلایــل آن روشهـــای یادگیری متفاوت آنان باشد (الهی،آزادفلاح،رسول زاده، طباطبایی،1383).
روش های یادگیری دارای انواع گوناگونی هستند و مــــی توان آنها را به ســـه گـــروه تقسیم کرد: روشهای شناختی، روشهای عاطفی و روشهای فیزیولوژیک.روشهای یادگیری شناختی عبارتند از طریقی که شخص موضوعات را ادراک می کند ، اطلاعات را به خاطر می سپارد ، درباره ی مطالب می اندیشد و مسائل را حل می کند. این روشها بسیار متنوع اند و مهمترین آنها عبارتند از روش های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (ولفولک ،1995)، تکانشی و تاملی( بایر و اسنومن 1993 )، روش های مفهوم سازی ، روش های پردازش کننده ی کلامی در برابر پردازش کننده دیداری ، روشهای انعطاف پذیر و انعطاف ناپذیر، روشهای سنت گرا در مقابل خردگرا ( فراهانی،1376 به نقل از بیگی،انور،1388)، و روشهای یادگیری همگرا ،واگرا،جذبکننده،انطباق یابنده (کلب،1985).در این پژوهش از دسته بندی اخیر استفاده شده است. بنابراین در ادامه از میان این سه دسته سبک یادگیری، سبکهای شناختی کلب که مدنظر ماست را بیشتـــر توضیح می دهیم.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
كانو – گارسيا و هيوز (2000) در پژوهشي در مورد رابطه ي بين سبك هاي يادگيري كلب و پيشرفت تحصيلي به اين نتيجه رسيدند كه دانشجويان داراي پيشرفت تحصيلي بالا از دانشجويان داراي پيشرفت تحصيلي پايين در سياهه ي سبك هاي يادگيري كلب (1985) در تجربه عيني ، مفهوم سازي انتزاعي و مشاهده ي تاملي بيشتر نمره آورده بودند.
کلینجر  (2003) در پژوهشي خود با عنوان « رابطه بین سبک‏های یادگیری یادگیرندگان بزرگسال ثبت نام کرده در دوره های برخط در دانشگاه پاريس و موفقیت و رضایت از یادگیری الکترونیکی» به این نتیجه رسید که تفاوت معنا داری بین متغیرهای تحقیق وجود ندارد. وی در پژوهش خود از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب استفاده کرده است.  دلیل این امر را وی چنین ذکر می کند که خصوصیت انعطاف پذیر یادگیری الکترونیکی باعث می شود که همه کسانی که در این دوره های ثبت نام می کنند از این دوره ها رضایت داشته باشند. چون امکان تطبیق تمام سبک های یادگیری با این نوع از آموزش وجود دارد.  



فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
سبک های شناختی
2-1- 1 - سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه 
2-1-2- سبک های تکانش و تاملی 
2-1-3 - سبک های یادگیری فلدر و سولمان
1.فراگیرن فعال و فراگیران فکور
 2. فراگیران حس گرا و فراگیران شهودی
3. فراگیران بصری و فراگیران کلامی
 4. فراگیران مرحله گرا و فراگیران کل گرا
2-1-4-  سبک یادگیری فیس چر
 فراگیر گام به گام
 فراگیر شهودی
 فراگیر یک حسی
فراگیر چند حسی
 فراگیر تعاملی
 فراگير ساختار روشن
فراگير انتخابي
2-1-5- سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده، و انطباق یابنده
تجربه‌ی عینی
مشاهده‌ی تأملی
مفهوم‌سازی انتزاعی
آزمایشگری فعال
شكل 2-1 الگوي يادگيري تجربي (اقتباس از كلب و فراي،1975)به نقل از سيف
نمودار سبک های یادگیری کلب (1984) به شكل زیر است:
شكل2- 2: سبک های یادگیری کلب
2-4-پيشينه پژوهش
2-4-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور
منابع و مآخذ
- فهرست منابع فارسی
- فهرست منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری سبک های شناختی فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی پیشینه تحقیق سبک های شناختی پیشینه و مبانی نظری سبک های شناختی پیشینه پژوهش سبک های شناختی چارپوب نظری سبک های شناختی

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی (فصل دوم پایان نامه)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2)

جزوه کامل فیزیک یازدهم تجربی + نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی( 237 صفحه)

مبانی نظری زیبایی شناختی (زیبایی شناسی) (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های ارزیابی عملکرد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي ارتباط ميان ويژگيهاي شخصيتي مديران با بهره‌وري آنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و دیدگاه های بازاریابی (فصل دوم)

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش حافظه فعال و نارساخوانی (فصل 2)

تحقیق بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ریاضی 3 تجربی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فناوري اطلاعات (IT) و دورکاری (فصل دوم پایان نامه)