مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-عملکرد-صادراتی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم) در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

عملکرد صادراتی
از دهه70  تاکنون، حجم عظیم متون تحقیقاتی راجع به عوامل موثر بر روی عملکرد صادراتی بوده است (Sousa et al., 2008; Parhizkar et al., 2010)  .اکثریت مطالعات راجع به عملکرد صادراتی بر روی  مجموعه ای از متغیر های کاملا متفاوت از یکدیگر متمرکز می باشند . بهرحال درحالیکه عملکرد صادراتی  بطورگسترده موضوع تحقیق بوده است ، یکی از ساخت های در حیطه بازاریابی بین المللی ست که بسیار کم فهمیده شده است . ( Katsikeas et al., 2000)
  اغلب محققین برروی روابط بین عمکرد و عوامل سازمانی و محیطی متمرکز هستند و کمتر راجع به ارتباط عملکرد و به ویژه  اهمیت  اجرای استراتژی تاکید دارند. درحالیکه اغلب تحقیقات انجام شده که در ایالات متحده و اروپا توسط محققین صورت پذیرفته درآنها بر روی عملکرد صادراتی تمرکز داشته وکارهای محدودی درکشور های درحال توسعه به ویژه درکشور های حوزه خاورمیانه صورت پذیرفته است .( Matanda & Freeman 2009) حجم کار درحال-رشد بیانگر مشکلات عدیده ای ایست که صادرکنندگان  از کشور های در-حال توسعه در رقابت با یکدیگر با آن روبرو می شوند .( Etemad, 2004) بطور کلی پذیرفته شده است که افزایش صادرات کشور دارای اثرمثبتی برروی رشد اقتصادکشور و همچنین موفقیت شرکت های خصوصی است .  افزایش صادرات برای شرکت هایی که درکشور های درحال توسعه حضوردارند بسیار حائز اهمیت می باشد که بانگاهشان بر بازارهای جهانی به عنوان وسیله ای برای حصول اطمینان از رشد ، بقا یا رقابت شان می باشد. عملکرد صادراتی یک جنبه اصلی برای اتخاذ تصمیمات در حوزه تجارت بین المللی است . محققین برروی تعریف عملیاتی یا مفهومی آن اتفاق نظر ندارند . تحقیق در زمینه عملکرد صادراتی بر روی دوبعد متمرکزمی باشد، اولی تفهیم این ساختار و ثانیا شناسایی عوامل موثر برآن . درحال حاضراجماع گسترده ای وجوددارد که عملکرد، درک چندبعدی وگسترده ای را شامل می گردد که مولفه های اصلی آن اقصادی و استراتژیک می باشند . ولی همچنان عدم اتفاق نظر گسترده برروی سنجش خاص آن و چگونگی عملکرد ابعادش هنوز وجود دارد .  بنابراین، این ساخت به تنهایی هنوز به عنوان مفهوم سازی و عملیات سازی بطور کلی پذیرفته نشده (Katsikeas et al., 2000; Papadopoulos & Martin Martin, 2010)  . عملکرد صادراتی می تواند به عنوان نتیجه فعالیت های بین-المللی قلمدادگردد . ازاین منظر، عملکرد صادراتی حوزه ای است که شرکت به اهدافش زمانیکه درحال صادرکردن محصول به بازارخارجی است، دست می یابد . (Navarro et al., 2010)  اندازه گیری عملکرد صادراتی بنابه دلائل زیادی یک مساله بسیار مهم است. شرکت ها نوعا جزئیات مالی فعالیت های صادراتی شان را گزارش نمی دهند ، دسترسی به     داده های آرشیوی و معتبر بسادگی میسر نمی باشد. ازسوی دیگر، مقامات شرکت ممکن است تمایلی به افشای اطلاعات محرمانه به افراد خارج از شرکت نداشته باشند، به خصوص راجع به بخش خاصی از شرکت شان.

قسمتی از پیشینه تحقیق:
مقاله ای با عنوان تبيين تاثير ويژگي هاي بنگاه و تحقيقات بازار بر عملكرد : شركت هاي صادر كننده ايران توسط علی اشرف احمدیان در سال 1389 در پنجمين كنفرانس بين المللي مديريت استراتژيك ارائه شده است . تحقيقات بازار در موفقيت شركت ها براي حضور در بازارهاي خارجي نقش كليدي ايفا مي كند شركت ها با استفاده از مطالعات بازار ريسك وعدم اطمينان ورود به بازارهاي خارجي را به حداقل رسانده و از اين راه به يك مزيت رقابتي پايدار دست مي يابند. اين پژوهش درصدد است عوامل موثر بر كوشش هاي شركت ها در امر تحقيقات بازار را شناسايي كند و ضمن بررسي رابطه متغيرهايي چون اندازه، نوع صنعت و عوامل راهبردي بر تحقيقات بازار نحوه تاثيرآن برعملكردصادراتي شركت ها مطالعه شود باتوجه به ماهيت پژوهش روش تحقيق توصيفي و از بعد نحوه گردآوري داده ها از نوع پيمايشي است براي جمع-آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شده است نمونه گيري به روش تصادفي طبقه بندي شده انجام گرفت و تعداد 152 شركت صادركننده از استان هاي تهران، خراسان رضوي، اذربايجان شرقي و استان مرکزی به عنوان حجم نمونه انتخاب گرديد. نتايج پژوهش نشان مي دهد تحقيقات بازار بر عملكرد صادراتي شركت هاي صادركننده موثر است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
عملکرد صادراتی
1.2    عوامل موثر بر عملکرد صادراتی
2.2    اندازه گیری عملکرد صادراتی
3.2    استراتژی بازار - محصول
1.13.2    انتخاب بازار و عملکرد صادراتی
2.13.2 محصولات ارائه شده و عملکرد صادراتی
3.13.2 رقابت بر روی قیمت
4.13.2 شدت تبلیغات و عملکرد صادراتی
5.13.2 توزیع
6.13.2 اجرای استراتژی
7.13.2 ویژگی های سازمانی
8.13.2  تعهدات صادرات
9.13.2  ویژگی های محیطی
4.2    موانع صادرات
1-  مشخص نبودن استانداردهای محصول در خارج :
2- کسب منابع مالی از مشتریان خارجی :
3-  نداشتن نمایندگی های فعال در خارج از كشور :
حضور رقابتی پایدار
5.2    پیشینه تحقیق
1.15.2       تحقیقات داخلی
2.15.2 تحقیقات خارجی
منابع فارسی :
منابع انگلیسی :


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.



دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم) مبانی نظری عملکرد صادراتی (فصل دوم) مبانی نظری بررسی شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد صادراتی شناسايي عوامل تعيين کننده عملکرد صادراتي تأثیر

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد صادراتی (فصل دوم)


پایان نامه و رساله معماری طراحی خانه علوم وفن آوری(باشگاه دانش پژوهان جوان)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد اضطراب و اضطراب کتابخانه ای( فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد اختلالات رفتاری (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف سبک های رهبری مدیران (فصل2)

بررسی اجمالی بر روانشناسی کودکان

مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های بررسی صادرات(فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی تولید زغال چوب

پاورپوینت مزیت رقابتی در سطح بنگاه